آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

AT&T در یک معامله 43 میلیارد دلاری در ایالات متحده با دیسکاوری ، مالک شبکه های سبک زندگی از جمله شبکه غذایی و HGTV ، عملیات عظیم رسانه ای خود را که شامل CNN ، HBO ، TNT و TBS است ، ترکیب خواهد کرد.

در مواجهه با قطع شدن کابل و نفوذ خدمات پخش جریانی ، شرکت های بزرگ رسانه ای از بازار دور شده و از طریق ادغام ها به دنبال قدرت هستند.

این معامله ، که روز دوشنبه اعلام شد ، یک شرکت رسانه ای جداگانه ایجاد خواهد کرد زیرا خانواده ها به جای Netflix ، Amazon Prime Video ، Facebook ، TikTok و YouTube به طور فزاینده ای تلویزیون کابلی و ماهواره ای را رها می کنند.

در معامله تمام سهام ، AT&T 43 میلیارد دلار در ترکیب نقدی ، اوراق بدهی و نگهداری بدهی توسط وارنر مدیا دریافت خواهد کرد.  سهامداران AT&T سهام نمایندگی 71٪ از شرکت جدید را دریافت خواهند کرد و سهامداران Discovery 29٪ از شرکت جدید را در اختیار خواهند داشت.

AT&T از طریق HBO Max ، رقیب مستقیم Netflix ، Apple ، Disney و Comcast ، به بخش جریان هدایت شد.  امسال دیسکاوری سرویس جریانی مستقلی را با نام Discovery Plus راه اندازی کرد.

معامله برای کنار گذاشتن تجارت رسانه ای ، تغییر عمده ای در AT&T به وجود می آورد که در تلاش است معامله ای را در سال 2018 برای خرید Time Warner به مبلغ 85.4 میلیارد دلار انجام دهد و وزارت دادگستری به دلایل ضد رقابتی سعی در جلوگیری از معامله دارد

انتظار می رود این معامله در اواسط سال آینده بسته شود.

  • عرفان علی محمد