AT&T برای ترکیب تجارت رسانه با Discovery معاملات امضا می کند
AT&T در یک معامله 43 میلیارد دلاری در ایالات متحده با دیسکاوری ، مالک شبکه های سبک زندگی از جمله شبکه غذایی و HGTV ، عملیات عظیم رسانه ای خود را که شامل CNN ، HBO ، TNT و TBS است ، ترکیب خواهد کرد.
در مواجهه با قطع شدن کابل و نفوذ خدمات پخش جریانی ، شرکت های بزرگ رسانه ای از بازار دور شده و از طریق ادغام ها به دنبال قدرت هستند.
این معامله ، که روز دوشنبه اعلام شد ، یک شرکت رسانه ای جداگانه ایجاد خواهد کرد زیرا خانواده ها به جای Netflix ، Amazon Prime Video ، Facebook ، TikTok و YouTube به طور فزاینده ای تلویزیون کابلی و ماهواره ای را رها می کنند.
در معامله تمام سهام ، AT&T 43 میلیارد دلار در ترکیب نقدی ، اوراق بدهی و نگهداری بدهی توسط وارنر مدیا دریافت خواهد کرد. سهامداران AT&T سهام نمایندگی 71٪ از شرکت جدید را دریافت خواهند کرد و سهامداران Discovery 29٪ از شرکت جدید را در اختیار خواهند داشت.
AT&T از طریق HBO Max ، رقیب مستقیم Netflix ، Apple ، Disney و Comcast ، به بخش جریان هدایت شد. امسال دیسکاوری سرویس جریانی مستقلی را با نام Discovery Plus راه اندازی کرد.
معامله برای کنار گذاشتن تجارت رسانه ای ، تغییر عمده ای در AT&T به وجود می آورد که در تلاش است معامله ای را در سال 2018 برای خرید Time Warner به مبلغ 85.4 میلیارد دلار انجام دهد و وزارت دادگستری به دلایل ضد رقابتی سعی در جلوگیری از معامله دارد
انتظار می رود این معامله در اواسط سال آینده بسته شود.
- ۰۰/۰۲/۲۷