آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

دانشجویان دانشگاه واترلو به زودی می توانند در یک کلاس با اتوبوس بدون راننده به نام WATonoBus سوار شوند.

سیستم WATonoBus در دانشگاه توسعه داده شد و به عنوان اولین اتوبوس شاتل خودران در دانشگاه کانادا در نظر گرفته می شود.

این دوربین مجهز به دوربین های 360 درجه و سیستم تشخیص و اندازه گیری نور (یا LIDAR) است که می تواند هنگام حضور عابران پیاده و دوچرخه سواران حس کند.  یک اپراتور از راه دور از آزمایشگاه مجاور نظارت می کند و در صورت لزوم می تواند کار را بر عهده بگیرد.

در حال حاضر ، درایور پشتیبان همچنین به عنوان یک شبکه ایمنی کار می کند.

آرون شرات ، یک تکنسین آزمایشگاهی که در روزهای آزمایشی روز پنجشنبه به عنوان یک راننده پشتیبان بازی می کرد ، گفت: “بسیار نادر است که من مجبور باشم در این مرحله آن را مصرف کنم.

WatonoBus را ببینید که یک تست آزمایشی انجام می دهد:

دانشجویان دانشگاه واترلو به زودی می توانند با اتوبوس بدون راننده به نام WATonoBus سبک رانندگی کنند. 0:41

این اتوبوس مسیری 2.7 کیلومتری را در محوطه دانشگاه طی می کند و در ایستگاه حلقه دانشگاه پنج ایستگاه ایجاد می کند.  در حال حاضر به حداکثر سرعت 20 کیلومتر در ساعت می رسد.

استاد مهندسی مکانیک امیر Hadjepur گفت که او امیدوار است که شاتل در حالی که دانشجویان در پاییز در دانشگاه هستند راه اندازی شود.

آرون شرات می گوید که از ایمنی WATonoBus اطمینان دارد. (پائولا Duhacek / CBC)

WATonoBus بخشی از برنامه آزمایشی خودکار استان است که اجازه آزمایش اتومبیل های بدون راننده را در حین حضور اپراتور ایمنی می دهد.  قبل از شروع کار اتوبوس به عنوان سرویس عادی ، به چراغ سبز وزارت حمل و نقل احتیاج دارد.

در حال حاضر ، اپراتورهای امنیتی در حال بارگذاری به عنوان پشتیبان هستند. (پائولا Duhacek / CBC)

از این پس خواجه پور امیدوار است که این فناوری با استفاده از Kitchener-Waterloo به مرکزی برای توسعه حمل و نقل خودمختار ، مورد استفاده گسترده قرار گیرد.  وی معتقد است این فناوری می تواند برای اتوبوس های شهری و همچنین سایر صنایع مانند معدن استفاده شود.

وی گفت: “این آزمون خوبی برای ارزیابی استفاده از رانندگی خودکار است.”

شرات همچنین متقاعد شده است که وسایل نقلیه خودمختار راهی برای آینده هستند.  وی خاطرنشان کرد که شاتل های خودران توسط خواب یا رادیو منحرف نمی شوند – آنها فقط بر روی رانندگی متمرکز هستند.

شرات گفت: “او فقط به آنچه باید فکر کند فکر می کند ، حواسش پرت نمی شود.”

وی افزود: “این از راننده استاندارد Uber شما ایمن تر است.”

امیر Hadjepur استاد مهندسی در دانشگاه واترلو است. (پائولا Duhacek / CBC)

  • عرفان علی محمد