آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

در گزارش جدید آمده است که کبک و دولت فدرال تنها حوزه قضایی هستند که به تحقق وعده 10 ساله بین المللی کانادا مبنی بر حفظ 17 درصد از جرم خود تا سال 2020 نزدیک می شوند.

در سطح ملی ، کانادا به هدف خود برای حفظ 10 درصد از اقیانوس های خود رسیده و از آن فراتر رفته است ، اما بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط پارک های کانادا منتشر شد ، نتوانسته است به هدف خود برای حفظ 17 درصد از خشکی خود بیش از سه درصد برسد. و انجمن صحرا.

جامعه می گوید که آلبرتا بدترین عملکرد را انجام داده است ، دفاع را که قبلاً برنامه ریزی شده بود لغو کرد ، پارکها را از لیست خارج کرد و سعی کرد کوههای راکی ​​را برای استخراج زغال سنگ باز کند.

سخنگوی عمومی آلیسون وودلی گفت: “بسیاری از آنها با اراده سیاسی ارتباط دارند.”

این گروه تصمیم گرفت تا بررسی کند که حوزه های قضایی مختلف کانادا به اهداف Aichi خود رسیده اند ، یک توافق نامه بین المللی که در سال 2010 توسط کانادا امضا شد. وودلی گفت ، این ایده این بود که یاد بگیریم چگونه برای دستیابی بهتر به مجموعه اهداف بعدی حفاظت – 30٪ از اهداف خشکی و اقیانوس ها تا سال 2030

این گزارش استانداردهای بین المللی را بررسی می کند

در این گزارش از استانداردهای شناخته شده بین المللی برای آنچه به معنای حفاظت و داده های فدرال در مورد میزان زمین تحت پوشش است استفاده می شود.

“آنها [the federal government] وودلی به رادیو CBC گفت جاری، “در خشکی ، مسئولیت اصلی با استانها و سرزمین ها است.”

جاری9:08گزارش جدید به برخی از استانها “F” برای تلاشهای حفاظتی می دهد

یک دهه پیش ، کانادا اهداف حفاظت از خشکی و دریا را به عنوان راهی برای محافظت از محیط طبیعی ما تعیین کرد.  آلیسون وودلی ، مشاور ارشد استراتژیک در انجمن پارک ها و کویرهای کانادا ، در مورد گزارش جدید ارزیابی پیشرفت کشور بحث می کند – و به ما می گوید که کدام استان ها “F” دریافت کرده اند. 9:08

این گزارش بودجه را تأمین می کند – بودجه فدرال برای سال 2021 شامل 2.3 میلیارد دلار برای حفاظت از محیط زیست است – و همچنین تمایل به همکاری با گروه های محلی برای پیشرفت اوتاوا.

کبک با حفظ 16.7٪ از قلمرو خود تقریبا اهداف حفاظت از زمین خود را برآورده کرده است.

وودلی گفت: “این استان با همکاری جوامع و اولین ملل در حال شناسایی و تحویل مناطق حفاظت شده جدید است.”

“بازگشت از بسیاری جهات”

آلبرتا ، نه خیلی  اگرچه این استان بیش از 15 درصد از مساحت سرزمین خود را محافظت می کند ، این گزارش می گوید آلبرتا سعی کرده است پارک ها را از لیست خارج کند و کوه های راکی ​​خود را برای استخراج زغال سنگ باز کند و از برنامه هایی که می تواند بزرگترین مناطق حفاظت شده را ایجاد کند ، دور شده است. کشور.

نویسنده گزارش آنا پیدگورنا گفت: “این فقط مربوط به مناطق حفاظتی نیست.”  “آلبرتا از بسیاری جهات عقب می رود.”

اداره محیط زیست و پارکهای آلبرتا بلافاصله به تقاضای تشریح اقدامات حفاظت شده توسط دولت محافظه کار متحد پاسخ نداد.

انتاریو و نیوفاندلند و لابرادور دارای درجه F آلبرتا هستند.  انتاریو در دهه گذشته کمتر از یک درصد از اراضی خود را محافظت کرده است ، سابقه مشابهی در نیوفاندلند و لابرادور دارد که درصد اراضی حفاظت شده در پایین ترین سطح در کانادا است.

سایر استانهای آتلانتیک مانند نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک به ترتیب نمره B و B کسب کردند.  جزیره پرنس ادوارد و نوناووت بخشی از این مطالعه نبودند ، بنابراین ارزیابی نشدند.

وودلی گفت: “ما به آنها نیاز داریم تا پیشرفت کنند و همه ما باید با هم کار کنیم.”  “حمایت از رهبری و حمایت از مردم بومی راهی اساسی است که می توانیم راهی برای موفقیت در دهه آینده پیدا کنیم.”

بیشتر استان ها موافقان و مخالفانی دارند

وودلی گفت ، بقیه کشور یک ترکیب است.

ساسکاچوان به دلیل حفاظت از کمتر از 10 درصد از اراضی خود و تضعیف حفاظت از مراتع محلی مورد انتقاد قرار گرفته است ، اما بخاطر همکاری با گروههای محلی و حفاظت موقت از یک منطقه جدید مورد ستایش قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که مانیتوبا به سرعت پیشرفت کرده است ، اما اخیراً در مورد فروش فضاهای پارکینگ بحث کرده است.

بریتیش کلمبیا تقریباً 20 درصد از اراضی خود را تحت حمایت دارد.  اما این استان به دلیل پیشرفت اخیر و کمبود بودجه پارکهایی که دارد مورد انتقاد قرار گرفته است.

“حفاظت زمان می برد”

وودلی گفت: “ما واقعاً کارنامه را راهی برای نگاه به گذشته و یادگیری چند درس از دهه گذشته قرار دادیم تا بتوانیم در دهه آینده بهتر عمل کنیم.” جاری.

سرزمین های شمال غربی به دلیل ایجاد مناطق بزرگ جدید حفاظت شده و همکاری با گروه های محلی برای تعریف و مدیریت آنها ، یک امتیاز B به همراه دارند.

وودلی گفت این مطالعه نشان می دهد که بودجه برای ایجاد مناطق حفاظت شده مهم است.  وقت و صبر هم.

وی گفت: “حفاظت زمان می برد.”

“مانع اصلی دستیابی به هدف 17 درصدی کمبود وقت بود. اگر قرار است به هدف 30 درصدی برسیم ، اکنون باید شروع کنیم.”

وودلی گفت که حفاظت از زمین بهترین راه برای مقابله با از بین رفتن گونه ها و از بین رفتن تنوع زیستی در سراسر جهان است.

وی گفت: “از بین رفتن زیستگاه عامل اصلی انحطاط طبیعت است.”  “حفاظت از زیستگاه باید بخشی اساسی در تصمیم گیری باشد.”

  • عرفان علی محمد