آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

توکیو – بیش از 40 سال راکتور هسته ای در مرکز ژاپن ، که دچار یک حادثه مرگبار شد ، پس از یک دهه قطع شدن از شبکه پس از حادثه هسته ای فوکوشیما در مارس 2011 ، فعالیت خود را از سر گرفت ، در حالی که ژاپن اصرار داشت که به هدف کاهش یابد انتشار کربن

شرکت برق الکتریکی کانسای  راکتور Mihama №3 در استان فوکوی روز چهارشنبه پس از اینکه کارگران میله های کنترل راکتور را برداشته بودند ، آنلاین بازگشت.

این راکتور که از سال 1976 شروع به کار کرد ، یکی از قدیمی ترین ها در ژاپن است.  این یکی از سه موردی است که توسط شرکت کانسای الکتریک اداره می شود که پس از 40 سال از عمر اولیه خود تمدید شده است و فعالیت خود را آغاز می کند و اولین مورد از سه مورد است که به دلیل سقوط در نیروگاه هسته ای فوکوشیما باعث افزایش بازرسی های ایمنی و استانداردهای دقیق تر می شود و فعالیت خود را از سر می گیرد. برای همه راکتورهای ژاپنی

برخی از ساکنان فوکوی و مناطق اطراف آن به دلیل نگرانی در مورد پیر شدن راکتور Mihama №3 ، روز دوشنبه درخواست صدور دستور را به دادگاه منطقه اوساکا ارائه دادند.

این راکتور در سال 2004 دچار حادثه ای شد که در آن آب گرم و بخار از لوله نشتی در ساختمان توربین خود نشت کرد و منجر به کشته شدن 5 کارگر و زخمی شدن شش نفر دیگر شد.

کانسای الکتریک همچنین قصد دارد دو راکتور پیری دیگر ، Takahama №1 و №2 را نیز در Fukui راه اندازی مجدد کند ، که توسعه عملیاتی را دریافت کرده است.

نخست وزیر یوشیهیده سوگا ، که اکتبر گذشته وعده داده بود که ژاپن تا سال 2050 به خنثی سازی کربن دست خواهد یافت ، اخیراً هدف 2030 را کاهش داد تا میزان انتشار کربن را از سطح 2013 به 46 درصد نسبت به 26 درصد قبلی کاهش دهد.  ژاپن یکی از بزرگترین گسیل کننده های کربن در جهان است.

پیش بینی می شود تجدید نظر در برنامه انرژی فعلی ژاپن که برای سال 2018 تعیین شده است ، حدود ژوئیه انجام شود.  هدف از خنثی سازی کربن تا سال 2050 نیاز به تغییرات فاحشی دارد و احتمالاً منجر به شروع مجدد سریع نیروگاه های هسته ای بیشتر و ساخت راکتورهای جدید می شود.

  • عرفان علی محمد