آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

یک گروه حفاظتی که سعی در جلوگیری از برخورد نهنگ های در معرض خطر خلیج سنت لارنس دارد ، می گوید داده های جدید ماهواره ای نشان می دهد کشتی هایی که از تنگه کابوت عبور می کنند معمولاً محدودیت سرعت داوطلبانه را نادیده می گیرند.

Oceana Canada روز پنجشنبه داده ها را منتشر کرد و از اوتاوا خواست تا محدودیت های سرعت اجباری را اعمال کند تا از تعداد رو به کاهش نهنگ های راست اقیانوس اطلس شمالی که از ماه گذشته به عنوان بخشی از مهاجرت بهاری خود به خلیج فارس وارد شدند ، محافظت کند.

اما دپارتمان حمل و نقل فدرال و گروهی به نمایندگی از صنعت حمل و نقل با بیان اینکه آنها در واقع آنچه در آب اتفاق می افتد را منعکس نمی کنند.

گروه مستقل طرفداری Oceana می گوید برای دومین سال پیاپی دریافته است که بیشتر شناورهایی که از این تنگه عبور می کنند از حد مجاز 10 گره در هفته اول فعال بودن خود فراتر رفته اند.

کیم المسلی ، مدیر ستاد انتخاباتی اوسیانا کانادا ، روز چهارشنبه در مصاحبه ای گفت: “این غیرممکن است ، اما اقدامات داوطلبانه معمولاً به اندازه اقدامات اجباری م effectiveثر نیستند.”

“ما واقعاً می خواهیم [Transport Canada] برای برداشتن این مرحله بعدی  باید اجباری باشد.  “

مرز انقراض

از ژوئن 2017 تعداد زیادی از نهنگ های راست اطلس شمالی به طرز غیرمعمولی مرده اند و جمعیت را به کمتر از 400 حیوان کاهش داده اند ، رقمی که در آن برخی از کارشناسان هشدار می دهند که نهنگ ها در حال انقراض هستند.

حملات کشتی و گره خوردن وسایل ماهیگیری بیشتر علت مرگ نهنگ های راست است.

طی چهار سال گذشته ، دولت کانادا مجموعه ای از اقدامات را برای محافظت از نهنگ ها اعمال کرده است ، از جمله بستن ماهیگیری دوره ای و محدودیت سرعت اجباری که در بیشتر مناطق خلیج فارس اعمال می شود – اما نه تنگه کابوت.

در تاریخ 10 آوریل 2008 ، یک فایل عکس از یک نهنگ راست در اقیانوس اطلس شمالی به خلیج کیپ کد در نزدیکی شهر پروین استون ، ماساچوست فرو رفت.  (مطبوعات مرتبط)

حداقل 34 نهنگ راست اقیانوس اطلس شمالی بین سالهای 2017 و 2021 مردند – 21 مورد از آنها در آبهای کانادا بودند.

با استفاده از داده های Global Fishing Watch ، یک وب سایت ردیابی ماهواره ای عمومی ، Oceana دریافت که 64٪ حمل و نقل از طریق تنگه – 65 از 101 مورد شامل 58 کشتی – از 28 آوریل تا 4 مه با قوانین تأخیر داوطلبانه مطابقت ندارد.  بالاترین سرعت مشاهده شده 17.4 گره است.

المسلی گفت که یافته ها نسبت به سال گذشته ، اولین سال برنامه آزمایشی داوطلبانه ، بدتر است.  اوشن گفت ، در همان هفته در سال 2020 ، 55٪ از ترانزیت های حمل و نقل با این محدودیت مطابقت نداشتند.

المسلی به مطالعه ای از آوریل 2013 استناد می کند که نشان می دهد کاهش سرعت کشتی تا 10 گره یا کمتر می تواند مرگ و میر در برخورد نهنگ راست را تا 90 درصد کاهش دهد.  این مطالعه در ایالات متحده توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی تهیه شده و در مجله Ecosphere منتشر شده است.

حمل و نقل کانادا موافقت نمی کند

حمل و نقل کانادا روز چهارشنبه بیانیه ای صادر کرد و ادعاهای اوسیانا را مخالفت کرد.

وزارت فدرال گفت داده های ماهواره ای آن نشان می دهد که در طول هفته مورد استناد اوسیانا ، 46.5٪ شناورهایی که از تنگه کابوت عبور می کنند از سرعت مجاز فراتر رفته اند که بسیار کمتر از 64٪ گزارش شده توسط اوشنا است.

علاوه بر این ، وزارت فدرال گفت که در سه هفته اول فصل 2021 ، 52.4٪ از کشتی ها این حد را داشتند ، در حالی که در 3 هفته اول فصل 2020.3.3 46.3٪ بود.

این اداره گفت که داده های آن از گارد ساحلی کانادا دقت بالاتری نسبت به منابع داده ای که توسط اوسیانا در دسترس عموم است استفاده می کند.  وی تأکید کرد که داده های Oceana در نظر نگرفته اند که به دلایل ایمنی ناوبری ، در صورت وجود آب و هوای نامناسب ، تمام محدودیت های سرعت افزایش می یابد.

“رویکرد Oceana دلایل عدم توانایی یک کشتی را در نظر نمی گیرد ، به عنوان مثال هنگام آب و هوا ، ایمنی ، برنامه کشتی ها ، تدارکات ، برنامه های تحویل ، تعهدات قراردادی و غیره.  گفت

“تصمیم برای انتقال تأخیر تنگه کابوت از داوطلبانه به اجباری نیاز به ارزیابی نه تنها نرخ مشارکت دارد.”

هنوز هم ، المسلی می گوید مشارکت کمی بیش از 50 درصد قابل ستایش نیست.

با توجه به مناطقی که محدودیت سرعت اجباری دارند ، حمل و نقل کانادا تأیید کرد که در فصل 2020 ، 99.9 درصد در مناطقی که 8،784 حرکت کشتی ردیابی می شود ، مطابقت داشته است.  هفت جریمه برای کشتی های تندرو اعمال شد.

این آژانس روز پنجشنبه اعلام کرد ، از ابتدای فصل 2021 ، از 1235 حرکت کشتی ردیابی شده در خلیج فارس ، 79 مورد بیش از 10.0 گره را ثبت کرده اند و پنج جریمه در دست بررسی است.

گران و پیچیده

مایکل برود ، رئیس فدراسیون حمل و نقل کانادا ، گفت که تعداد گارد ساحلی به وضوح نشان می دهد که ناخدایان کشتی های باری تمام تلاش خود را می کنند تا این محدودیت داوطلبانه را رعایت کنند.

برود در مصاحبه ای گفت: “به طور کلی ، صنعت تعهد شدیدی در محافظت از نهنگ ها نشان داده است.”

“این یک تاخیر گران و پیچیده است. وقتی هوا بد می آید ، کشتی ها همیشه نمی توانند این حد تاخیر را رعایت کنند. برای هدایت کشتی در آب و هوای بد و ثابت نگه داشتن کار ، اغلب باید سرعت را افزایش دهید.”

این فدراسیون نماینده صاحبان کشتی ، اپراتورها و نمایندگانی است که برای بیش از 200 خط حمل و نقل در سراسر جهان کار می کنند.

برود گفت: “همه درگیر نیستند ، اما بیشتر آنها می خواهند مشارکت کنند.”  “و تعداد حمل و نقل کانادا افزایش مشارکت را نشان می دهد.”

محدودیت داوطلبانه ، که برای کشتی های بالای 13 متر اعمال می شود ، قرار بود امسال از 28 آوریل تا 29 ژوئن و از 29 سپتامبر تا 15 نوامبر 2021 همچنان ادامه داشته باشد.

داستان های برتر بیشتر

  • عرفان علی محمد