آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

یک کلاغ سفید نادر چشم آبی آبی که حدود سه هفته پیش در نزدیکی ارینگتون ، بریتیش کلمبیا روی زمین پیدا شده بود ، اکنون در یک مرکز محلی حیات وحش تحت درمان است.

به گفته مراقبان ، زاغ جوان گرسنه قادر به پرواز نبود و برای زخم های پا آلوده به آنتی بیوتیک نیاز داشت.

درک داونز ، رئیس مراقبت از حیوانات در مرکز توان بخشی حیات وحش North Island در ارینگتون ، واقع در نزدیکی پارکسویل در ساحل شرقی جزیره ونکوور ، گفت: “او کاملا خسته شده بود.”

این پرندگان رنگ پریده مرموز دهه ها هر از گاهی در مناطق روستایی ظاهر می شوند ، اما هیچ کس مطمئن نیست که چرا آنها ظاهر می شوند و ناپدید می شوند.

زاغ بی نام ، که هنوز مشخص نشده است مرد و زن است ، با بهبود وضعیت او با لوله تغذیه می شود.  پس از یک دوره 10 روزه مصرف آنتی بیوتیک ، داونز گفت که پرنده به تنهایی شروع به تغذیه می کند.  اما بعد زخم دیگری ظاهر شد.

داونز گفت: “ما تمام ایستگاه ها را می کشیم تا سعی کنیم این زاغ را به خوبی درست کنیم – اما شما همین کار را برای یک کلاغ سیاه انجام می دهید”

زیر نظر دکتر دامپزشک دکتر مالکوم مک آدی ، کلاغ دور دیگری آنتی بیوتیک دریافت کرد به این امید که پرنده بتواند بر شکست های خود غلبه کند.

این کلاغ سفید نوجوان در یک پناهگاه حیوانات در ارینگتون ، بریتیش کلمبیا برای زندگی خود می جنگد. (مرکز بازیابی حیوانات جزیره شمالی)

این پرندگان از دهه 1990 در منطقه Oceanside واقع در ساحل شرقی جزیره ونکوور ، از جمله Coombs ، Qualicum و Parksville مشاهده شده اند.  برخی آنها را کلاغهای سفید مقدس اقیانوس می نامیدند.

آنها با توجه به اینکه کلاغها و زاغها معمولاً شناسایی می شوند و سیاهی آنها را تحسین می کنند ، منظره عجیبی هستند.  کلاغ های اقیانوس پدیده معمولاً سفید خالص هستند ، اما آلبینو نیستند.

آنها سطح ملانین را کاهش می دهند – رنگدانه ای که به پوست ، چشم ها ، موها ، پرها و پولک ها رنگ می بخشد – و در گروه لوکیست ها دسته بندی می شوند.  در مقابل ، کلاغهای آلبینو حاوی ملانین نیستند ، بنابراین چشمهای آنها صورتی یا قرمز به نظر می رسد.

داونز گفت: “بیشتر کلاغهای مقدس اقیانوس ریون که مستند شده اند ، سفید روشن و روشن هستند – در حالی که این رنگ کمی خاکستری است.”  وی گفت: “امیدواریم که این کار مفید باشد.”

داونز گفت که به نظر نمی رسد کلاغ های لاوی رشد خوبی داشته باشند ، اما هنوز دقیقاً دلیل آن مشخص نیست.  وی گفت که کمبود ملانین نقش دارد ، زیرا باعث رنگ آمیزی پرها می شود و از حیوان در برابر اشعه ماوراio بنفش یا اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند.

داونز گفت که پرهای کلاغ سفید نسبت به کلاغهای سیاه احساس “شکنندگی” و “سلامتی” کمتری دارند و به نظر می رسد کلاغ های سفید سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.  به محض مشاهده کلاغی که در حال جنگ است ، سایر پرندگان گروه نیز به او روی می آورند ، او را آزار می دهند و بدرقه می کنند.  اغلب حیوان می میرد.

یک کلاغ سفید نادر در نزدیکی ساحل کوالکوم در جزیره ونکوور در سال 2018 دیده می شود. (اخبار چک)

داونز گفت: “به نظر سخت می رسد ، اما شما باید درک کنید که حیات وحش مکان خیلی سختی است.”

مایک یپ ، عکاس حیات وحش پس از شنیدن خبر کلاغ های سفید برای اولین بار از مراجعه کنندگان کلوپ گلف مورنینگستار که در گذشته گورهای نادر دیده اند ، به این کلاغ علاقه مند شد.  سپس در سال 2007 ، ییپ زارعی را فراخوانی کرد که گزارش داد یک جفت پرنده سفید – و او خودش “عجیب” های جذاب را دید.

Yip مظنون است که پرندگان نمی توانند زمستان زنده بمانند ، زیرا معمولاً فقط تا اکتبر یا نوامبر مشاهده می شوند و پس از آن ناپدید می شوند.  او گمان می کند که این به دلیل پرهای ضعیف و کم ثبات آنها است – ممکن است گرم شدن آنها را دشوارتر کند.

ییپ که فقط یک پرنده بالغ را دیده است که در زمستان زنده مانده است ، گفت: “به نظر نمی رسد اکثر آنها در سال اول زنده بمانند ، در غیر این صورت یک دسته کلاغ سفید بالغ در اطراف خواهیم داشت و این کار را نمی کنیم.” ناپدید شدن

ییپ می گوید که برای تصاویر خود از کلاغ های نادر از سراسر جهان درخواست دریافت می کند.

در حال حاضر ، کلاغ بیمار در یک منطقه بسته نگهداری می شود تا در معرض باکتری و استرس بازدید کنندگان قرار گیرد.

مگان بومن ، تکنسین مراقبت از حیوانات گفت که پرنده “نفس گیر” شخصیتی کنجکاو دارد – این امر علی رغم تلاش برای حفظ آرامش بدن به دلیل قدرت گرفتن دوباره بدن ، اتفاق می افتد.

به گفته داونز ، این مرکز یک کار جمع آوری کمک برای مراقبت از پرنده را آغاز کرده است ، که در صورت اسارت و محافظت در برابر آفتاب ، می تواند شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشد.

“آنها خیره کننده هستند ، اما در نهایت ارزش آن را دارد.”

  • عرفان علی محمد