آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

بازارها همچنان در هفته گذشته پس از رشد کاملاً صعودی در هفته قبل شاهد فشار بودند.  حرکت در محدوده ، در برابر عدم تصمیم گیری در میان بازیگران نهادی و نگرانی در مورد تورم ناشی از کشورهای پیشرفته ، دوباره ادامه یافت.

بازارهای ایالات متحده همچنان شاهد سودهایی هستند که عمده آن ناشی از تورم است و این باعث گمراهی سرمایه گذاران می شود و شاخص های هند نیز همان بار را متحمل می شوند.  در حالی که نگرانی های تورمی به طور قطع بر سر ما وجود دارد ، با توجه به قیمت کالاهای جهانی در آسمان و رشد نقدینگی در سیستم ، به نظر می رسد در حال حاضر اوضاع هنوز تحت کنترل است.

نوسانات ناشی از ترس از تورم و عدم اطمینان در طول موج دوم Covid-19 همچنان در هفته آینده فعالان بازار را در اختیار خواهد داشت.

صحبت از تورم است ، عامل اصلی که به آتش سوزی می افزاید قیمت فلزات است که تحت تأثیر این فشار تحت تأثیر قرار نگرفته و پس از سالها مقاومت همچنان رو به افزایش است.  قیمت فلزات ، به ویژه فولاد ، از سال گذشته که بیماری همه گیر به سواحل رسید ، در حال افزایش است.  شاخص Nifty Metal بیش از 250٪ سود از پایین ترین سطح مارس 2020 به دست آورد و از سایر شاخص های بخش پیشی بگیرد.

تقاضای جهانی همچنان پایدار است ، اما تولید هنوز جبران نشده است.  علاوه بر این ، چین – که بیش از 50٪ تجارت جهانی فلزات را تشکیل می دهد – بر کاهش فعالیت های تولیدی خود مطابق با اهداف خنثی سازی کربن تا سال 2060 متمرکز است.

با این کاهش تولید فولاد و مس ، محدودیت های عرضه بیشتر اغراق می کنند و به طرز فاجعه آمیزی قیمت ها را بالاتر می برند.  بنابراین ، افزایش قیمت کالاها نقش مهمی در روند تورمی پیش رو خواهد داشت ، اما سوال اصلی این است که این رالی چه مدت طول می کشد ، یا به اصطلاح ، یک ابر موتور سیکلت.

با توجه به سیم پیچ های متناوب تقاضای شدید و کاهش تولید و همچنین نسبت P / B چندین سهام فولاد ، که در طول تاریخ بیش از 2.3 برابر در اواخر چرخه خود معامله کرده اند ، در حال حاضر حدود 1.8 برابر معامله می شوند.

بنابراین ، بهترین سناریو ما این است که حرکت همچنان می تواند برای مدتی با تعدیلات کوتاه مدت ادامه یابد و معامله گران ممکن است در سطوح مناسب مقاومت وارد رکود شوند و از آن خارج شوند.  با این حال ، باید از سرمایه گذاری های جدید اجتناب شود ، زیرا از این به بعد ممکن است برای سرمایه گذاران بلند مدت خطرناک باشد ، زیرا قیمت سهام علیرغم سود بیش از حد از افزایش خودداری می کنند.

رویداد هفته

ارقام آوریل برای صندوق های سرمایه گذاری داخلی ، همانطور که توسط آمفی گزارش شده است ، جریان خالص در طرح های سهام آزاد را برای دومین ماه متوالی نشان می دهد.  اگرچه این ارقام نسبت به ماه مارس کاهش نشان می دهد ، این واقعیت را تایید می کند که DII خریدار خالص سهام بورس اوراق بهادار با 11،360 تاج در آوریل بود که بالاترین خرید از ژوئن 2020 است.

اگرچه روند ورودی مثبت باقی مانده است ، اما این بدان معناست که سرمایه گذاران محلی با سرمایه گذاری در سهام با ادامه هر سهام ، به سرمایه گذاری خود ادامه می دهند و بازار را با کمک به شناور شدن در سکوت در آینده نزدیک حفظ می کنند.

بنابراین ، سرمایه گذاران می توانند به جای واکنش در برابر نوسانات شاخص ، با دید بلند مدت به بازار نزدیک شوند.

چشم انداز فنی

Nifty50 با شاخص های جهانی مطابقت داشت و در قرمز هفته بسته شد.  این شاخص نتوانست سطح مقاومت فوری 15000 را بررسی کند زیرا در سطوح بالاتر با فشار عرضه مواجه شد.  شاخص معیار پس از یک حرکت طولانی مدت هیچ حرکتی هدفمند نداشته و اکنون در محدوده ادغام بین 14،400 تا 15،000 سطح است.  Bank Nifty و سایر شاخص ها نیز الگوهای مشابهی را تشکیل می دهند.  ما تعصب بازار خرس را در کوتاه مدت حفظ می کنیم ، حداقل تا زمانی که سطح مقاومت فوری از بین برود.

ET اضافی

انتظارات برای هفتهبازار با وجود جهش در موارد Covid ، انعطاف پذیری فوق العاده ای نشان داده است ، اما در صورت وخیم تر شدن وضعیت ، انعطاف پذیری در سطوح بالاتر دشوار به نظر می رسد.  علاوه بر این ، با ترس از تورم رو به رشد در بازارهای توسعه یافته ، مبادلات داخلی ممکن است با شاخص های جهانی سازگار شوند و در آینده نزدیک تحت فشار باقی بمانند.

در حال حاضر نمی توان حرکات بی ثبات سهام را در پاسخ به سود سه ماهه منتفی دانست.  در آینده ، سرمایه گذاران باید برای انتخاب سهام کاملاً قوی به مدیریت مدیریت شرکت توجه کنند.

اصلاح بازار احتمالاً در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت.  Nifty50 با کاهش 0.98 درصدی هفته را در 14677 تعطیل کرد.

  • عرفان علی محمد