آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

Bev Standing با لوله های خود امرار معاش می کند ، انجام کار صدا برای تبلیغات ، فیلم های شرکتی ، سیستم های پست صوتی و غیره

این آهنگ ها غالباً در غرفه ضبط در خانه های ییلاقی او در ولند ، اونت ساخته می شوند. اما او می گوید صدای او در سراسر جهان در فیلم های بی شماری از پلتفرم رسانه های اجتماعی TikTok شنیده می شود.

ایستاده می گوید TikTok از ضبط های صوتی بدون اجازه استفاده می کند ، بنابراین او از شرکت مادر مستقر در چین ByteDance در دادگاه ایالات متحده به دلیل نقض حق چاپ در صدای خود شکایت کرده است.

استوینگ گفت: “این امرار معاش من است. من این کار را هر روز ، روزها ، آخر هفته ها ، تمام روز انجام می دهم.”  “و شما فقط رای من را بگیرید و هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید ، این درست نیست.”

اگر ادعای استندینگ درست باشد ، اما او نمی تواند به توافق برسد یا در دادگاه شکست بخورد ، کارشناسان حقوقی نگرانند که صداپیشگان در مسدود کردن کار آنها برای هیچ چیز با مشکل مواجه شوند.

پینا داگوستینو ، کارشناس حق چاپ که دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه یورک در سالن اوسگود در تورنتو است ، گفت: “اگر این یکی لغز شود ، شما تقریباً صنعت را از بین می برید.”

“شما می توانید بگویید که این همه رایگان است.”

ارزش شرکت مادر TikTok 400 میلیارد دلار است

این پرونده در اوایل ماه مه در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک تشکیل شد.

CBC News از TikTok در مورد این پرونده س askedال کرد اما این شرکت در این باره توضیحی نداد.

TikTok به کاربران امکان می دهد ویدیوهایی را از 15 ثانیه تا یک دقیقه برای همه چیز از رقص و مد گرفته تا آموزش و مسائل اجتماعی ارسال و به اشتراک بگذارند.

TikTok که در ایالات متحده دفاتر دارد ، خصوصاً در بین جوانان بسیار محبوب است.

تقریباً در سال 2016 راه اندازی شده است 690 میلیون کاربر در سراسر جهان و اخیراً شرکت مادر خود را ارزیابی کرده است به ارزش تقریبی 400 میلیارد دلار.

در مقابل ، دائمی قسمت کمی از قدرت را در اختیار دارد.

تماشا کنید |  شکایت علیه غول شبکه های اجتماعی علیه این بازیگر کانادایی

یک کانادایی پس از اینکه متوجه شد وی بدون اجازه از وی برای گفتن فیلم استفاده کرده است از شرکت صاحب TikTok شکایت می کند. 2:12

وی پس از گذراندن دوره آخر هفته کار صدا در سال 2008 ، به تدریج موفق شد آن را به یک حرفه تبدیل کند و تا سال 2014 آن را به یک کار تمام وقت تبدیل کند.

وی گفت: “من فریلنسر یکی در برابر یک مجتمع بزرگ هستم.”

“این کاملا ویرانگر است ، اما من چاره ای ندارم.”

چگونه او می گوید وقایع رخ داده است

طبق گزارش Standing ، این محصول به نوعی صدای ویدیوهای TikTok شد پس از اینکه این شرکت ویژگی جدیدی را در برنامه منتشر کرد که به یک محبوب ویروسی تبدیل شد.

در پاییز سال 2020 ، TikTok ابزاری را برای تبدیل متن وارد شده توسط کاربر به صدا ایجاد کرد و سپس در فیلم ها پخش می شود.

ثابت می گوید برای کاربرانی که ویژگی تبدیل متن به گفتار را در آمریکای شمالی امتحان می کنند ، این برنامه به طور خودکار نسخه رایانه ای صدای او را به ویدیوی آنها اضافه می کند.

 من فریلنسر یکی در برابر یک مجتمع بزرگ هستم.  این کاملا ویرانگر است ، اما من چاره ای ندارم.  “– Bev Standing ، بازیگر آواز

استوی می گوید هنگامی که یکی از دوستانش در پرتغال اواخر سال گذشته او را از این کشور اخراج کرد ، اولین بار ویدیویی از TikTok با استفاده از صدای او دید. 

وی سپس می گوید که دخترش ویدئویی پیدا کرده و پس از آن دختر ناتنی اش قرار دارد.

استوینگ گفت: “و سپس همه شروع به ارسال این فیلم ها برای من کردند که می گفت:” این تو هستی ، این تو هستی. ”  “اینگونه فهمیدم.”

در ابتدا ، او می گوید ، او فکر می کرد که هوا خنک است ، اما پس از آن نگرانی در مورد چند بار اتفاق افتادن داشت.

او می گوید که آموخته است برخی از کاربران از این ویژگی برای ایجاد سخنان تند یا توهین استفاده کرده اند ، که به نظر او ناراحت کننده و تهدیدکننده اعتبار وی است.

استوینگ گفت: “مارک من بسیار تمیز است. من چیزهایی را نمی گویم که با آنها موافق نباشم ، قسم نمی خورم.”  “می دانید ، من می خواهم مارک برخی از محصولات بزرگ باشم. و ممکن است به همین دلیل الان مرا نگیرند.”

TikTok که متعلق به ByteDance مستقر در چین است ، در Culver City ، کالیفرنیا ، در شهرستان لس آنجلس دفاتر دارد.  TikTok در سال 2016 راه اندازی شد و تقریباً 690 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. (کریس دلماس / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

ایستاده می گوید که او معتقد است می داند که چگونه صدای او به این روش استفاده می شود.

در سال 2018 ، او می گوید که برای ثبت سوابق استخدام شده است موسسه آکوستیک، یک سازمان تحقیقاتی از دولت چین.

کار ساده اما قابل توجه بود.

“من مجبور شدم جملات انگلیسی ، هزاران و هزاران جمله انگلیسی را بخوانم که برای ترجمه تجزیه می شوند.”

دائم و وکیل وی معتقدند که این ضبط ها به گونه ای در اختیار TikTok قرار گرفته و به عنوان صدای منبع برای تولید روایت متن به گفتار استفاده می شود.

مسائل حقوقی و آنچه او می خواهد

وکیل مدافع ، رابرت اسکیگلیماپالیا ، که در کانکتیکات مستقر است ، می گوید موکلش هرگز به کسی اجازه استفاده از صدای او را به روشی که ادعا می کنند توسط تیک توک استفاده می کند ، نداده است.

در قلب این پرونده ادعاهایی وجود دارد که استندینگ “خسارت قابل توجه و جبران ناپذیری” دید و TikTok ” [her] توانایی کنترل شهرت شخص  “

از آنجا که Standing ادعا می کند از صدای او در تبلیغات TikTok برای شرکت هایی مانند مک دونالد استفاده می شود ، اسکیگلیماپالیا می گوید مشتری او نیز از یک قرارداد بالقوه سودآور محروم است.

وی گفت: “اگر او واقعاً می خواست صدای مک دونالد در TikTok باشد ، این می تواند یک کار شش رقمی باشد ، بسته به اینکه چند صندلی را ضبط می کنند.”

زنی ایستاده که می خواهد TikTok استفاده از صدای خود را متوقف کند به دنبال جبران خسارت و مجازات است.

به عنوان غرامت ، Sciglimpaglia می گوید “حداکثر مجازات 150،000 دلار برای تخلف است” ، اما بدون دسترسی به ضبط های TikTok ، آنها نمی توانند بفهمند که صدای Standing چند بار استفاده شده است.

وی می گوید قبل از طرح دادخواست با تیک توک تماس گرفته است تا در مورد توافق مذاکره کند اما “تیک توک کاملاً ما را نادیده گرفت”.

پینا د آگوستینو ، یک متخصص کپی رایت که دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه یورک در سالن اوسگود در تورنتو است ، می گوید که او نگران است اگر Standing پرونده خود را در دادگاه از دست بدهد ، “می توان گفت همه چیز رایگان است.”  (ارائه شده توسط پینا داگوستینو)

D’Agostino ، یک متخصص کپی رایت Osgoode ، گفت که او نگران است TikTok ممکن است پرونده را بکشد.

“آنها ارتش وکلا در پشت خود دارند. آنچه ادعا خواهند کرد این است که آنها در چارچوب حقوق خود هستند ، کاری که آنها انجام داده اند کاملا قانونی است.”

اما او می گوید ByteDance به دلیل ضعف اپتیکال در حالت ایستاده ، ممکن است تمایل به حل و فصل داشته باشد.

داگوستینو گفت اگر ایستاده ثابت کند که این صدای اوست ، حق او در کنترل شباهت به شکل صدا نقض خواهد شد و احتمالاً نشان می دهد که به او آسیب می رساند.

اگر پرونده در کانادا مورد اختلاف باشد ، ممکن است Standing بر اساس یک اصل حقوقی دیگر باشد ، چیزی که به آن حقوق اخلاقی می گویند.  داگوستینو گفت ، در کانادا ، ایستاده حق اخلاقی را دارد که به دلیل صدای خود شناخته شود ، “اساساً حق اوست که با اصالت و صداقت مرتبط با کارش مرتبط باشد.”

در ایالات متحده ، دامنه حقوق اخلاقی محدودتر است.

از طرف خود ، ایستاده می خواهد TikTok “هرگونه که به نظر می رسد مسئول استفاده بدون اجازه از صدای من باشد”.  وی همچنین می خواهد “شرکت های بزرگ و کوچک دیگر بدانند که شما نمی توانید این کار را انجام دهید. عواقبی دارد.”

تماشا کنید |  بازیگری با صدای انتاریو که صدای تیک توک شد اکنون به دیگران هشدار می دهد

صداپیشه Bev Standing می گوید صدای او بدون اجازه او از TikTok در ویژگی تبدیل متن درون متن استفاده شده است.  او اکنون به دیگر صدابرداران هشدار می دهد که برای محافظت از خود ، در قرارداد خود رهنمودهای سختگیرانه ای بگنجانند. 0:24

  • عرفان علی محمد