آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

CAPE CANAVERAL ، FLA.  – ناسا روز چهارشنبه اعلام کرد – تلسکوپ فضایی هابل تحت تأثیر مشکلات رایانه ای است و همه مشاهدات نجومی متوقف شده است.

رصدخانه مداری از روز یکشنبه بسته شده است ، زمانی که رایانه ای از دهه 1980 که ابزارهای علمی را کنترل می کرد ، خاموش شد ، احتمالاً به دلیل ضعیف بودن حافظه حافظه.

کنترل کننده های پرواز در مرکز پرواز فضایی Gosard ناسا در مریلند سعی کردند کامپیوتر را از روز دوشنبه راه اندازی مجدد کنند اما همان اتفاق رخ داد.  اکنون آنها سعی می کنند به یک دستگاه حافظه پشتیبان تبدیل شوند.  در صورت موفقیت ، یک روز قبل از روشن شدن ابزارهای علمی و از سرگیری مشاهدات ، تلسکوپ مورد آزمایش قرار می گیرد.

در حال حاضر ، دوربین ها و سایر ابزارها به اصطلاح حالت ایمن دارند.

هابل در سال 1990 راه اندازی شد ، علیرغم انجام یکسری تعمیرات و به روزرسانی توسط فضانوردان در فضا در حین شاتل ناسا ، علائم پیری در حال افزایش است.  کامپیوتر بیکار در جریان پنجمین و آخرین تماس سرویس در سال 2009 نصب شد.

ناسا قصد دارد جانشین هابل ، تلسکوپ فضایی جیمز وب را در ماه نوامبر به فضا پرتاب کند.  این رصدخانه برای تنظیم فضانوردان از زمین – 1 میلیون مایل (1.5 میلیون کیلومتر) در مدار خورشید بسیار دور خواهد بود.  پرتاب از گویان فرانسه با کمک موشک اروپایی آریان سالها عقب مانده است.  آخرین تاخیر دو هفته ای نتیجه مشکلات پردازش و برنامه ریزی موشک است.

دانشمندان امیدوارند که بین مدار هابل و شبکه بسیار پیشرفته و قدرتمندتر هم تداخل داشته باشد.

——

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علمی موسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند. AP تنها مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

  • عرفان علی محمد