آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز زن و روز مادر که به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت صدیقه کبری(س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار جایگاه بسیار والایی دارند و صحیفه حضرت زهرا(س) کتابی است که حضرت امیرالمومنین(ع) آن‌ها را نوشته بود و این کتاب بیانات حضرت زهرا(س) بود و از هر امامی به امام بعدی منتقل می‌شد.

 

وی افزود: ایشان جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند و بسیار روز مناسبی است که این روز را بنام روز زن، روز مادر و روز همه زنانی که افتخار می‌کنند که پیرو راه و مسیر حضرت صدیقه کبری(س) باشند، نامگذاری شده است.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این ایام از طرفی هم میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هم ایام دهه فجر است، خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی از یک‌طرف زنان نقش مهمی داشته و از طرفی هم انقلاب نقش مهمی در فعالیت و زندگی زنان داشته است و زنان توانستند مسیر تعالی را بهتر از گذشته طی کنند.

 

هم زنان به انقلاب کمک کردند و هم انقلاب به زنان کمک کرد. نقش زنان در پیروزی انقلاب مهم بود و در همه تظاهرات پرشکوهی که در تهران و شهرهای دیگر که برگزار می‌شد، مخصوصا در سال 1357 که اوج تظاهرات و حضور مردم در صحنه بود و زنان دوشادوشِ مردان فعال بودند.

 

روحانی گفت: هر نقشی که مردان برای پیروزی انقلاب داشتند، زنان هم این نقش را ایفا می‌کردند و زنان هم شهید دادند و در راه انقلاب به زندان هم رفته و شکنجه دیدند و همه‌ی اقشار در انقلاب اسلامی حضور داشتند و از جمله زنان که نقش بزرگی در انقلاب اسلامی داشتند.

  • عرفان علی محمد