آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

سئول ، کره جنوبی – کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مورد کمبود احتمالی غذا هشدار داد و هنگامی که یک کنفرانس سیاسی بزرگ را برای بحث در مورد تلاش های ملی برای نجات یک اقتصاد خراب آغاز کرد ، این کشور را به حمایت از محدودیت های گسترده COVID-19 دعوت کرد.

خبرگزاری رسمی رسمی کره نیز روز چهارشنبه گفت که کیم خواستار بحث در مورد چگونگی برخورد شمال با “اوضاع بین المللی فعلی” است ، اگرچه در مورد هیچ اظهار نظر خاصی از کیم در مورد ایالات متحده یا کره جنوبی ذکر نشده است.

کره شمالی تاکنون از تماس متحدان برای از سرگیری گفتگوهای هسته ای چشم پوشی کرده است ، مذاکراتی که به مدت دو سال پس از فروپاشی نشست جاه طلبانه کیم با دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین متوقف شده بود.  از شمال.

اقتصاد شمال در میان بسته شدن مرز همه گیر که منجر به خفه شدن تجارت با چین شده ، خراب شده است ، در تابستان گذشته توفان های ویرانگر و سیل ویرانگر محصولات بود.

ناظران ارزیابی کننده وضعیت کره شمالی هنوز نشانه هایی از گرسنگی گسترده یا بی ثباتی بزرگ را مشاهده نکرده اند ، اما برخی از تحلیلگران می گویند این شرایط می تواند به طوفانی ایده آل تبدیل شود که بازارهای مواد غذایی و بازارهای سهام را تضعیف کرده و باعث وحشت عمومی می شود.  موسسه توسعه کره ، مرکز تحقیقاتی دولت کره جنوبی ، ماه گذشته گفت که شمال ممکن است در سال جاری حدود 1 میلیون تن با کمبود غذا روبرو شود.

در جلسه عمومی کمیته مرکزی حزب کارگر حاکم ، که روز سه شنبه افتتاح شد ، کیم از مقامات خواست که راهی برای تقویت تولید محصولات کشاورزی بیابند و گفت که وضعیت مواد غذایی کشور “اکنون بدتر شده است”.

KCNA گفت که کیم همچنین “وظایف ایالت را برای حفظ یک کشور کامل ضد اپیدمی تعیین کرده است” – که نشان می دهد کره شمالی با وجود فشار بر اقتصاد خود ، همچنان مانع از همه گیری خود خواهد شد.

لیف-اریک ایسلی ، استاد مطالعات بین الملل در دانشگاه اوها در سئول ، گفت: در حالی که گزارش مختصر در مورد موضوعات خاص بود ، جلسه حزب سرنخ های بیشتری در مورد چگونگی کمبود جدی مواد غذایی و مصرف کننده در کره شمالی ارائه داد.

وی گفت: محدودیت های مرزی همه گیر گسترش یافته در حال اثرگذاری بر اقتصاد هستند زیرا به نظر می رسد شاخص های قیمت و نرخ ارز در حال بدتر شدن هستند.

کارشناسان با توجه به زیرساخت های بهداشتی ضعیف و مرز متخلخل با چین ، متحد اصلی و حیات اقتصادی اقتصادی خود ، ادعای کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور حتی یک مورد COVID-19 نداشته است ، بسیار شک دارند.

کیم از مجمع حزب خواست که تلاش های ملی برای بازسازی اقتصاد را در نیمه اول سال بررسی کند.

KCNA گفت ، کیم در حالی که روز سه شنبه با شرایط و چالش های “نامساعد” روبرو بود ، ضمن ابراز قدردانی از آنچه بهبود عنوان کرد ، گفت که تولید صنعتی در این کشور نسبت به سال گذشته 25٪ افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که جلسه کمیته مرکزی ادامه خواهد یافت ، اما زمان آن مشخص نشده است.

کره شمالی اولین کنگره حزب حاکم پس از 5 سال را در ژانویه برگزار کرد ، در حالی که برنامه های توسعه برای پنج سال آینده را ترسیم کرد.

در این جلسه ، کیم از کشور خواست که در مبارزه برای استقلال اقتصادی مقاومت کند ، وی همچنین خواستار احیای کنترل بیشتر دولت بر اقتصاد ، تقویت تولید محصولات کشاورزی و اولویت توسعه صنایع شیمیایی و متالورژی شد.

کارشناسان می گویند این بخش ها برای احیای تولید صنعتی بسیار مهم است ، که با تحریم ها و تعلیق واردات مواد کارخانه در میان همه گیر شدن ، تضعیف شده است.

  • عرفان علی محمد