آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

 

با قیمت مسکن در کانادا از استراتوسفر سطح و املاک تجاری که تعداد کمی از مردم توانایی خرید آن را دارند ، دو شرکت راهی به کانادایی ها ارائه می دهند تا درگیر شوند.

مالکیت جزئی نامیده می شود و به مردم امکان می دهد سهمی در یک خانه ، ساختمان آپارتمانی یا پارک صنعتی خریداری کنند. 

استارت آپ Addy و تورنتو BuyProperly مستقر در ونکوور بخشی از بخشهای نوظهور فین تک و پروپتک هستند که از فناوری برای اخلال در صنایع مالی و املاک و مستغلات استفاده می کنند.

بررسی های Devine، دانشیار املاک و مستغلات در دانشکده بازرگانی Schulich در دانشگاه یورک ، گفت که این صنعت “برای استراحت رسیده است زیرا ما مدت طولانی است که همان کار را انجام می دهیم.” 

وی معتقد است که مالکیت جزئی می تواند برای افراد از ژنرال Z و هزاره های جوان بسیار جذاب باشد.

کارشناسان می گویند مفهوم مالکیت جزئی با کاهش هزینه ها مسیر جدیدی را برای مشارکت در املاک و مستغلات باز می کند – اما مشکلات بالقوه ای نیز وجود دارد.

چگونه کار می کند؟

میزان فروش در مالکیت جزئی این است که حتی اگر برای خانه یک پرداخت اولیه ندارید یا نمی توانید یک مرکز خرید را تأمین مالی کنید ، با چند کلیک ماوس برای ثبت نام و انتقال وجه الکترونیکی (EFT) برای پرداخت هزینه خود ، سرمایه گذاری ، شما می توانید مالک مشترک یک ملک شوید.

آدی و خرید مناسب اساساً سرمایه گذاری گسترده برای خرید ملک از طریق جذب سرمایه گذاران بصورت آنلاین انجام می شود

تمرکز BuyProperly فروش سهام در خانه های اجاره ای در انتاریو است.  آدی با سرمایه گذاری در BC ، آلبرتا و انتاریو در املاک 5 تا 50 میلیون دلاری مانند ساختمانهای مسکونی و پارکهای صنعتی درگیر است.

مایک استیونسون مدیرعامل Addy ، یک شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مستقر در ونکوور است.  او می گوید مالکیت جزئی متعلق به کانادایی هایی است که می خواهند املاک و مستغلات داشته باشند اما خودشان نمی توانند آن را خریداری کنند. (بن نلمز / سی بی سی)

آنها هر دو لیست کوچکی از املاک سرمایه گذاری را در وب سایت های خود ارائه می دهند و می گویند که به دنبال موارد بیشتر هستند.   

که در استرالیا، هند و آمریکا، شرکت ها فرصت های مختلفی را برای مالکیت جزئی ارائه می دهند – به عنوان مثال ، یک شرکت آمریکایی سهام خود را به فروش می رساند زمین.

Addy و BuyProperly می گویند که برای فروش سرمایه گذاری تصویب قانونی دارند و می گویند معامله در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود.

مثل مالکیت مشترک است یا REIT؟

مدل مالکیت جزئی که این شرکت ها ارائه می دهند مانند مالکیت مشترک یک خانه یا ساختمان نیست ، زیرا سرمایه گذاران از این ملک قرض نمی گیرند یا از آن استفاده نمی کنند.  همچنین تعداد سهام فروخته شده با سرمایه گذاری جزئی بسیار بیشتر است.  

همچنین این صندوق با صندوق اعتماد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (REIT) متفاوت است زیرا شما به جای سرمایه گذاری در سهام یک شرکت تجاری عمومی که دارای مجموعه ای از املاک برای درآمد است ، در یک ملک سرمایه گذاری می کنید.  

چه هزینه ای دارد و چقدر می توانم سرمایه گذاری کنم؟

هر شرکت رویکرد متفاوتی برای مشارکت دارد.

با Addy هزینه عضویت پایه 25 دلار در سال است و شما می توانید فقط در یک دلار سهام یک ملک را خریداری کنید.  این شرکت حداکثر مبلغی را که هر سرمایه گذار می تواند در یک ملک سرمایه گذاری کند ، به 1500 دلار محدود می کند. 

مایک استیونسون مدیر عامل و بنیانگذار آدی گفت: “ما برای ثروتمندان ساخته نشده ایم ، بلکه برای 99 درصد کانادایی ها ساخته شده ایم که می خواهند صاحب برخی املاک و مستغلات شوند.”  در حال حاضر این شرکت 16000 عضو دارد ، اما همه آنها سرمایه گذاری نکرده اند.

حداقل سرمایه گذاری در BuyProperly 2500 دلار است.

خوشبو جها ، مدیر عامل و بنیانگذار BuyProperly گفت: “ما در آنجا یک نقطه شیرین را درک کردیم.”  مبلغ سرمایه گذاری “آنقدر ناچیز نیست که سوزن را برای کسی جابجا کند و آنقدر زیاد نیست که نتوانید آن را انجام دهید.”

این شرکت عضویت نمی فروشد.  سرمایه گذاران هزینه های یک بار خرید (مانند بازرسی در خانه و هزینه های حقوقی) را بین خود تقسیم می کنند و هزینه های نگهداری و مدیریت املاک مکرر از آنها گرفته می شود.  BuyProperly همچنین از آنها هزینه سالانه 2.5٪ به علاوه مالیات و GST / HST مبلغ سرمایه گذاری آنها را می گیرد.

خوشبو جها مدیر عامل و بنیانگذار BuyProperly ، یک شرکت مستقر در تورنتو است که به مردم فرصت خرید سهام یک خانه اجاره ای را به عنوان سرمایه گذاری ارائه می دهد.  Ja در مقابل خانه ای اجاره ای به ارزش 2.2 میلیون دلار در میسیساگا ، انتاریو ، متعلق به سرمایه گذاران با شرکت خود ایستاده است. (کیت ویلان / CBC)

تا به امروز ، این شرکت 300 سرمایه گذار دارد و هیچ سرمایه گذار نمی تواند بیش از 50 درصد از خانه را صاحب شود.  جا می گوید بیشتر سرمایه گذاران آنها می خواهند پول خود را در چندین املاک توزیع کنند. 

چگونه میتوان پول بدست آورد؟

هر شرکتی دارای دو روش اصلی است که از طریق آن سرمایه گذاران درآمد کسب می کنند.

ابتدا نسبت به سرمایه گذاری درصدی از درآمد اجاره دریافت می کنند. 

سپس ، هنگام فروش یک ملک ، سپاس به سرمایه گذاران بازگردانده می شود ، آنها همچنین اصل سرمایه خود را پس می گیرند.  BuyProperly همچنین به سرمایه گذاران امکان می دهد سهام خود را زودتر به سرمایه گذار دیگری بفروشند در صورتی که بخواهند ملکی را قبل از فروش توسط شرکت خارج کنند.

جیمی اسمیت ، یک مستاجر 35 ساله در ونکوور ، به دلیل اینکه احساس می کند خارج از شهر است ، در آدی سرمایه گذاری کرده است.

وی گفت: “اگر می خواهید به عنوان مثال یک نیمکت پارک در اینجا داشته باشید ، من نمی دانم که آیا توانایی پرداخت آن را داریم.”  

وی به تازگی 1500 دلار در دو ملک ادی با شریک زندگی خود سرمایه گذاری کرده و آنها قصد دارند کارهای بیشتری انجام دهند.

وی مفید دانست که “ساختمانی را که می خواهم سرمایه خود را سرمایه گذاری کنم” انتخاب کرد و افزود که مالکیت جزئی برای شخصی که سرمایه گذاری زیادی نخواهد کرد گزینه “خوبی” است.

اسمیت که سعی کرد مکانی برای زندگی خریداری کند گفت: “من احساس می کنم یک روند بسیار توانمند کننده است.”

خطرات و کاستی ها

این واقعیت که به نظر می رسد املاک و مستغلات در بسیاری از مناطق کانادا هیچ کاری انجام نمی دهند ، اما در حال رشد هستند ، به این معنی نیست که مالکیت جزئی بدون خطر است.

وی گفت: “وقتی همه چیز خوب باشد ، به نفع شما خواهد بود. اما وقتی اوضاع بد باشد ، خطر وجود دارد.” لاله سامرباش، استادیار مالی در دانشکده مدیریت تد راجرز در دانشگاه رایرسون.

لاله سامارباش از دانشکده مدیریت تد راجرز در تورنتو گفت که املاک متعلق به گروهی از سرمایه گذاران خصوصی می تواند مانند هر دارایی دیگر کوچک شود. (سام نار / CBC)

وی خاطرنشان می کند که ممکن است املاک متعلق به گروهی از سرمایه گذاران جزئی مانند سایر املاک کاهش یابد.  وی همچنین گفت که تصفیه املاک و مستغلات همیشه آسان نیست ، این امر می تواند مالکان را مجبور کند منتظر بازگردند و یا اگر مجبور به فروش هستند پول کمتری را بپذیرند.

وی گفت نگرانی برای بخش املاک و مستغلات به این دلیل است که چون مالکیت جزئی افراد بیشتری را به خود جلب می کند ، قیمت ها می توانند حتی بیشتر شوند.

سامارباش تصدیق می کند که مالکیت جزئی می تواند هیجان انگیز و جذاب باشد ، اما هشدار می دهد که تصمیمات سرمایه گذاری نباید مبتنی بر ترس از کنار گذاشته شدن باشد.

وی گفت: “شما باید در این مورد بسیار مراقب باشید.”

 

  • عرفان علی محمد