آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، نمایندگان کشورهای هند و اردن برای اولین بار به‌صورت ثابت از مرحله گروهی رقابت‌ها، به مصاف رقبا خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرعه‌کشی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 ظهر امروز (چهارشنبه) در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد. رقابت‌هایی که به‌صورت متمرکز و در کشورهای مختلف انجام می‌شود.

گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 به شرح زیر است:

گروه A: الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات، استقلال تاجیکستان و برنده پلی‌آف یک غرب (الغرافه قطر - ای جی ام کی ازبکستان)

گروه B: شارجه امارات، تراکتور ایران، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف 2 غرب (الوحده عربستان - نیروی هوایی عراق)

گروه C: الدحیل قطر، الاهلی عربستان، استقلال ایران و الشرطه عراق

گروه D: السد قطر، النصر عربستان، الوحدات اردن و برنده پلی‌آف 3 غرب (فولاد ایران - العین امارات)

گروه E:پرسپولیس ایران، الریان قطر، گوای هند و برنده پلی‌آف 4 غرب (الوحده امارات - الزورای عراق)

 

شارجه امارات
همگروه تراکتور در فصل نیمه‌تمام لیگ امارات، با 43 امتیاز در صدر جدول قرار داشت که با لغو این رقابت‌ها، به‌عنوان نماینده امارات در لیگ قهرمانان آسیا معرفی شد و در سید نخست مسابقات قرار گرفت. شاگردان عبدالعزیز العنبری که اکنون در صدر جدول لیگ امارات جای دارند، فصل گذشته در گروه C مسابقات با پرسپولیس همگروه بودند که در رده چهارم جدول این گروه ایستادند. شارجه تاکنون شش بار قهرمان لیگ امارات شده که آخرینِ آن، مربوط به فصل 19-2018 است.

 

پاختاکور ازبکستان
شاگردان پیتر اویسترا با قهرمانی مقتدرانه در فصل گذشته سوپرلیگ ازبکستان، به لیگ قهرمانان آسیا بازگشت. پاختاکور در 10 دوره گذشته تنها در دو دوره غایب بود و در هشت سال دیگر، تنها در سال 2020 به مرحله حذفی رسید. این تیم در فصل گذشته رقابت‌ها با صدرنشینی گروه B، به مرحله حذفی و با شکست استقلال به یک‌هشتم نهایی صعود کرد. پاختاکور 13 بار جام قهرمانی سوپرلیگ ازبکستان را بالای سر برده است.

 

دیگر تیم گروه A را جدال الوحده عربستان و نیروی هوایی عراق تعیین می‌کند. الوحده تاکنون نتوانسته عملکرد قابل قبولی در لیگ حرفه‌ای عربستان داشته باشد و در جایگاه دهم جدول این گروه ایستاده است. نیروی هوایی اما صدرنشین لیگ برتر عراق است و روی کاغذ، شانس بیشتری نسبت به نماینده عربستان خواهد داشت.

 

  • عرفان علی محمد