آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

فضل الله رنجبر در نشست بررسی آمار شهرستان اظهار کرد:  براساس اطلاعات اعلام شده از سوی اداره کل ثبت احوال استان، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۵ هزار و ۱۶ مورد طلاق در مرکز استان ثبت شده است.

 

وی افزود: همچنین در این مدت در شهرستان کرمانشاه پنج هزار و ۸۰۸ مورد ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

فرماندار کرمانشاه به آمار میزان تولد در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه سپری شده از امسال ۱۰ هزار و ۵۱۹ مورد تولد در مرکز استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد کاهش دارد.

 

رنجبر به وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت شهرستان یا کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند و یا در انتظار دریافت آن هستند.

وی تصریح کرد: براساس آمارها تاکنون ۶۶۹ هزار و ۸۱۰ کارت ملی هوشمند برای ساکنان شهرستان کرمانشاه صادر شده است و ۸۰۸ هزار و ۳۲۰ نفر در انتظار برای دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند.

 

فرماندار کرمانشاه در پایان این نشست بررسی دقیق اطلاعات آماری را بسیار مهم دانست و گفت: به منظور مدیریت بهتر و اتحاذ تصمیم های درست باید داده های آماری شهرستان با دقت استخراج و تحلیل شود.

 

مقدار بارش فردا (دوشنبه) در منطقه اورامانات بیشتر خواهد بود. در روز سه شنبه به دلیل تضعیف موقت شرایط ناپایدار، مه صبحگاهی و احتمالا رگبارهای خفیف مهمترین پدیده ها در سطح استان خواهند بود.

 

وی خاطر نشان کرد: به دنبال این شرایط سامانه بارشی سردی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه جو منطقه را متأثر کرده در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران در اکثر نقاط استان می گردد.

 

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: شرایط ناپایدار طی ساعاتی از اواخر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه و در نیمه غربی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

خسروی تاکید کرد: با خروج این سامانه، از اواخر روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، شاهد کاهش محسوس دمای شبانه، در برخی نقاط مه صبحگاهی و یخبندان در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

 

نورالدین فرزادی پور افزود: وضعیت شهرستان سرپل ذهاب از نارنجی با همراهی و مشارکت بسیار خوب مردم به زرد تغییر یافته ولی برای قطع زنجیره انتقال کرونا بازهم باید مردم با جدیت تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی اظهار داشت: عادی انگاری وضعیت موجود باعث اوج گیری دوباره این ویروس می شود از این رو باید مردم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک از سرایت این ویروس پیشگیری کنند.

 

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: وظیفه همه ما است با جدیت تمام هم اکنون غفلت نکنیم و بهبود وضعیت موجود را بهبود مطلق ندانیم چون نتیجه برای ما مهم تر است و به سمت ریشه کنی کامل ویروس باید باشیم.

 

فرزادی پور گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در سرپل ذهاب یک هزار و ۷۵۱تن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۰تن فوت کرده اند.

 

او ادامه داد: براساس تصمیمات ستاد کرونا تالارها و رستوران هایی که تاکنون بسته بوده اند باید با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند.

 

وی اظهار داشت: مردم خاکسپاری ها را با حداقل تعداد افراد برگزار کنند که باز هم شاهد سرایت ویروس نباشیم.

 

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ویروس کرونا تهدیدی برای همگان است که مقابله با آن نیز جز با همراهی و همکاری مردم مقدور نیست از این رو نقش مردم موثرتر از دولت و در واقع مقدمه اصلی مبارزه با بیماری کووید ۱۹ مشارکت مردم است.

 

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

 

با تبریک هفته گرامیداشت شورای آموزش و پرورش اظهار کرد : برنامه های امسال شورا با شعار نگاه ملی و تحول منطقه ای در نظام تعلیم و تربیت بر نقش موثر و حائز اهمیت این شورا بر تعامل و وحدت و تاثیر گذاری آن بر رشد منطقه ای تاکید دارد.

 

وی افزود: در حوزه شناسایی آسیب های اجتماعی در شهرستان و بررسی و ارائه راهکارهای مربوطه اقدامات مثبتی از جمله اهدای جهیزیه به خانواده های بی بضاعت، تسهیلات و کمک های نهاد های حمایتی و... انجام شده که امیدواریم این کمک ها در آینده هم تداوم یابد.

 

فرماندار سنقروکلیایی در بخش دیگری از سخنان خود به روند رو به کاهش آمار بستری بیماران کرونایی در شهرستان خبر داد و گفت: همدلی میان مردم و مسئولین در کنترل کرونا تاثیرگذار بوده به گونه ای که آمار بالای بستری های گذشته امروز به تعداد ۵ نفر در شهرستان رسیده است.

 

وی همچنین از مردم خواست تا با تداوم همکاری و همراهی خود، این روند کاهشی را ادامه و به عدد صفر برسانند.

 

فرماندار سنقروکلیایی افزود: خانواده ها بدانند که در ارتباط با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس شهرستان کاملا اختیاری بوده و تمامی اقدامات بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا و کارشناسان این حوزه انجام خواهد شد.

 

آموزش و پرورش برای رسیدن به اهدافش نیازمند مشارکت همه نهادها است و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در اجرای مصوبات و سیاست‌های شورای آموزش و پرورش، این نهاد را به سمت تعالی می برد، هرچند برای تحقق این مشارکت به اراده ای فراسازمانی نیاز است.

 

وی خاطر نشان کرد: قانون شوراهای آموزش وپرورش با توجه به تجربیات و نظر صاحب‌نظران نیازمند اصلاحاتی در باب تفویض اختیار و قدرت عمل بیشتر به شوراهای آموزش وپرورش است.

 

یزدان‌پناه تصریح کزد: پیشنهاد راه اندازی ستاد راهبری و راهبردی فعالیت‌های شوراهای آموزش وپرورش به ریاست معاون اول رئیس جمهور یا یکی از معاونین ایشان را مطرح کردیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در جریان زلزله بزرگ استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ پس از بیانات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) مبنی بر تلاش برای تبدیل تهدید زلزله به فرصت، ظرف مدت دو تا سه سال پس از زلزله اتفاق ماندگاری در استان افتاد، به نحوی که ظرف هزار روز پس از زلزله هزار کلاس درس با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع و هشت سالن ورزشی و دو استخر دانش آموزی در استان ساخته شد.

 

وی گفت: پس از زلزله ۲۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی در استان کرمانشاه هزینه شد که ۱۲۵۰ میلیارد ریال آن سهم خیرین و ۱۴۵۰ میلیارد ریال دیگر سهم دولت بوده است.

 

 یزدان پناه اظهار کرد:ساخت و سازهای پس از زلزله سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه را از ۵.۶ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع ارتقا داد و همه اینها در حالی است که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور در حال حاضر ۵.۲۱ مترمربع است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان گفت:حضور در کلاس های در درس اجباری نیست و والدین می توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

  • عرفان علی محمد