آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

آسمان خراشی به بلندی آسمان

بررسی اخبار بلند و حرفه ای روز

بایگانی
پیوندها

نظارت های بهداشتی و شرعی مکمل و تکمیل کننده هم هستندکه در این راستا ناظرین شرعی و فنی و بهداشتی تعامل خوبی با هم دارند و همچنین در خصوص غذای حلال و بهداشتی  تمام تلاش خود در راستای تحقق اهداف دامپزشکی که همانا تضمین غذای پاک و سالم در سفره مردم است، انجام می دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری مبارزه و کنترل بیماریهای دام و بیماریهای مشترک بین دام و انسان است.

 

حیدری اظهار کرد: بیش از ۱۷۰۰ عامل بیماری‌زای شناخته شده در جهان شناسایی شده که بیش از۸۳۰ مورد یعنی قریب به ۵۰ درصد از این بیماری ها قابل انتقال به انسان بوده و تحت عنوان بیماری های مشترک شناخته می شوند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: نقش دیگر دامپزشکی «نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره» است که بسیار حائز اهمیت است و مورد پیگیری و نظارت ویژه در راستای حفظ سلامت مردم است.

 

حیدری تاکید کرد: در حوزه نظارت بهداشتی نیز کارشناسان پرتلاش دامپزشکی استان با تمام توان و با روحیه جهادی و بسیجی در حال خدمت رسانی و نظارت مستمر بر روند بهداشتی و سلامت فرآورده های خام دامی می باشند.

 

وی در پایان تصریح کرد: دامپزشکی با تکیه بر پتانسیل نیروهای متعهد و متخصص خود دو وظیفه مهم و اساسی را در جامعه دنبال می کند و کارشناسان پرتلاش دامپزشکی استان با تمام توان و با روحیه جهادی و بسیجی در حال خدمت رسانی هستند.

 

وحید شامبیاتی در نشست خبری امور تله کابین که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: صحبت ها ارائه شده در خصوص نقص ها ساخت تله کابین کارشناسانه نیست، بحث اول طراحی خط تله کابین است که باید  بر اساس استاندارد جهانی انجام شود که در تاریخ 2020/5/5 بر اساس استاندار جهانی محاسبه و تایید شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ایرادات وارد شده بر ساخت پروژه تله کابین که بحث عدم انطباق استانداردها را شامل می شود، افزود: این کار با نرم افزارهای سازه ای همسو شده و 23 هزار قطعه اجرایی در تله کابین وجود دارد که از این 23 هزار قطعه اگر 500 مورد هم اشکال اجرایی داشته باشد، 2/7 دهم درصد را شامل می شود، این یعنی 98 درصد پروژه مشکلی نداشته، باید توجه داشت ایرادات وارد شده توسط استاندارد فنی و مهندسی نبوده است.


شامبیاتی با بیان اینکه در حال ساخت 23 هزار قطعه هستیم، تصریح کرد: 200 مورد عدم انطباق مطرح شده مربوط به سازه نیست، بلکه جوش آن مشکل دارد که آن ها را رفع کردیم، خواهش ما از دوستان کارشناس این است که فنی تر و تخصصی تر صحبت کنند تا منجر به نگاه نامناسب نسبت به این موضوع نشود.

 

وی در ادامه آیتم ها استاندارد ایران را 23 مورد اعلام کرد که در مقایسه با آیتم ها استاندارد جهانی 173 مورد کمتر است و در ادامه افزود: بر اساس استاندارهای جهانی جلو می رویم، در حال حاضر در استان پروژه ای که کمتر از 2 درصد خطا داشته باشد، وجود ندارد، بحث بعدی استانداردها است،

 

کسی که مجری خط تله کابین است، توچال و همدان و یکسری خط دیزین را هم انجام داده، تله کابین نقشه تایید از اتریش گرفته است، مگر می شود از سیستم بالابر جهانی کد نگیرد!

 

وی ادامه داد: تله کابین دیزین 17 خط دارد که 4 تا از آن ها استاندارد گرفته و باقی آن بر اساس استاندارد جهانی کار شده است، در تله کابین نواقص موجود را رفع کردیم و شرکت بازرسی استاندارد می تواند از آن بازدید کند و اتصالات قطعه مربوط به ایراد چند جوش بوده، در حال حاضر 70 درصد پایه ها تله کابین ساخته و 60 درصد از آن ها نصب شده است، این بازدید مربوط به گذشته بوده و بعد از رفع نقص بررسی صورت نگرفته است، اگر ایراد کلی در کار وجود دارد 7 ماه است نقشه و مشخصات به بازرسی تهران ارائه داده ایم، چرا اطلاع داده نشده!

 

مشاور شهردار در امور سرمایه گذاری اضافه کرد:  ایرادات بتنی اعلام شده هم رفع شدهو تمام فعالیت ها ساخت تله کابین گزارش آزمایشگاه خاک دارد، استاندارد قبل از شروع کار بررسی ها را انجام می دهد و اشکالات فنی را اعلام می کند و سازندگان پروژه موظف به رفع آن و آغاز بتن ریزی هستند. قرار نیست همه اشکالات جمع و در یک جلسه طرح شود، باید توجه داشت از طرف  دیگر قول دادیم پروژه را برای نوروز آماده کنیم.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر شرایط برای کار کردن فراهم شود، پیشرفت پروژه خوب است، این بحث ها منجر به اشکال در روند پیشرفت گروه و نیروهای کار می شود، منطق آن این است که استاندارد عدد و رقم را اعلام کند و وقتی چیزی طراحی و تایید می شود و در رفرنس بین المللی کد می گیرد،

 

برای تله کابین در چند مبحث آن را جلو می بریم، موضوع بعدی پایه ها است که دارد جلو می رود، یکی پایه 8 است که مشکل اجرایی دارد و باید هلی برد می شد اما نتوانستیم هلی برد کنیم، باید در نظر داشت در نوک کوه کار می کنیم و ممکن است آرماتور قدری هم کج شود، تصییح و اصلاحش می کنیم.

 

شامبیاتی تاکید کرد: عدم همخوانی اتصالات با استاندارد ها که از سوی استاندارد مطرح شده جمله قابل قبولی نیست، درباره ایستگاه تی کاف باید گفت فنداسیون آن انجام شده، همچنین تاسیسات مکانیکال و بحث قرقره ها که در کارگاه ها مربوطه در تهران در حال انجام است،

 

مجموعا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  که تا اردیبهشت می توانیم خط تله کابین را جمع کنیم، قسمت بالایی تله کابین بر اساس ضوابط میراث فرهنگی است و تمام اطلاعات مربوط به بحث با تست ها آزمایشگاه مکانیک و خاک همراه است و بدون تست آزمایشگاه کاری انجام نمی شود. چالش دیگر این است که تیم بازرسی استاندارد بسیار پایین تر است، یعنی بسیاری موارد را مشاور پروژه به بازرسان استاندارد اعلام می کنند.

  • عرفان علی محمد